tisdag 15 mars 2011

Allt är inte ok!

Hej!
Är fortfarande på min gamla fas 3 plats, kommer mig inte riktigt därifrån. Allt känns förjävligt just nu!
Tv vill att jag ska vara med och berätta om min hemska fas3 behandling. Jag har blivit hotade av min handläggare att om jag fortsätter att kämpa för min sak kommer allt att börja rulla emot mig samtidigt försöker han få mig att erkänna att jag försökt fuska med närvarorapporten. Var halvtidssjukskriven och fyllde inte i det i rapporten och det såg han som bedrägeri men eftersom försäkringskassan har läkarintygen behöver man inte fylla i nåt. Min handläggare på af och min anordnare är garderande mot mig och min "små hot".
Allt detta har jag inspelat!
I somras försökte af skrämma mig med att ljuga att min praktikplats var uppsagd (står t.o.m i deras papper) och att jag fick den åter om jag underkastade mig arbetsförmedlingens regelverk. Min plats har aldrig varit uppsagd och detta finns nedtecknat i mötesprotokollet facket upprättat vid mötet mellan min anordnare, handläggare, mig och ombud för kommunal.
Skulle vilja ställa upp i tv men orkar inte psykiskt med allt som kommer runt ikring. Har dock fått stort stöd av facket kommunal som försöker ordna så att jag kommer bort från min fas 3 plats.
Ett annat stöd är min fru som verkligen stödjer mig och det kan inte vara lätt att leva med en fas 3:a.
Tack älskling!

Har för andra gången anmält svinet till handläggare på af och hans två närmsta chefer till JO men det händer väl inget förstås.

Arbetsförmedlingen säger att fas 3 är frivillig.
Jag säger tänk om fas 3 var frivillig.

1 kommentar:

Anna-lena sa...

Hejsan!Låter inte bra detta.Jag jobbar på ett företag som heter fönsterkompanet.vi söker konsulter just nu. vi kommer hålla på med aktier bland annat. Är du intresserad och bor i Göteborg eller närheten,är det bara att höra av dig.Min mail är altiid@spray.se
Mvh Anna-lena/fönsterkompanet