tisdag 13 juli 2010

Mina utbildningar

Jag tänkte berätta om mina utbildningar. Jag har avgångsbetyg från Naturvetenskapsprogrammet. Jag har läst i 2 år Företagande och entreprenörskap, jag är utbildad undersköterska och gjorde praktik inom akuten och ambulans. Mitt problem med axel som hoppar ur led hindrade mig att fortsätta till ambulanssjukvårdare.

Som kuriosa kan jag berätta att jag sökte två gånger till läkarlinjen, samt påbörjade grundstudier i juridik vid universitetet.

Eftersom jag har familj med barn som går i skolan, fru som har fast jobb och med tanke på min sjukdomshistoria med ryggen och axeln hade utbildningen som Af plockade mig ifrån passat som handen i handsken. Jag hade kunnat få jobb inom ett helt nytt arbetsområde och dessutom kunnat jobba på distans.

Det står ju redan klart att där jag nu är på praktik inte ger mig jobb, då hade jag fått det för många år sedan.

Jag tycker uttrycket ”Käppar i hjulen” inte kan illustreras bättre än vad jag är med om.

1 kommentar:

Anonym sa...

intressant det du skriver .e utsatt för liknande av Af.lögner hot trakaserier samt kolergorna på af ställer upp för sin kollega o skyddar,samt chefen gömmer sig i korridoren.gjort en del anmälningar e inne på 3 året med juridiska skrivningar.tyvärr e de för få människor som kommer fram med sina synpunkter annars hade en del af handlöäggare samt chefer fått gå samt staten betala skadestånd.det finns en feghet av oss arbetslösa.samlad front vinner.