tisdag 13 juli 2010

Tisdag

Ännu en dag är till ända, allt har väl gått bra. Vet med säkerhet att jag blir ensam torsdag och fredag eftermiddag, övriga personal är lediga, sjukskrivna och på semester. Min handledare finns på plats på sitt kontor och han är ju en som inte skitar ner händerna, så det blir jag som ska göra allt jobb på golvet. Får jag inte lön så kommer jag att gå hem och bli utan pengar halva dan.
Detta kan sticka i ögonen hos vissa, men jag är inte en slav utan en människa som kan och vill jobba med lön.

Försöker hitta så mycket information jag kan om jobb & utvecklingsgarantin. Läste lite hur förordningen är utformad och hitta en sak som även står på arbetsförmedlingens hemsida:

"Jobb- och utvecklingsgarantin riktar sig till dem som stått utanför arbetsmarknaden en längre tid. Insatserna ska innehålla individuellt utformade åtgärder som syftar till att så snabbt som möjligt få deltagarna i arbete."

Även detta står på arbetsförmedlingens hemsida:

"
Har du arbetat länge inom samma yrkesområde kan det vara en bra idé att pröva på ett nytt yrke och få nya erfarenheter. Praktik på en arbetsplats kan också vara ett alternativ för dig som förbereder dig för att starta eget."

Frågorna som dyker upp är på vilket sätt min praktik är inviduellt utformad, jag trodde att jag kanske skulle vara med och utforma.
Andra frågan är att om man har arbetat länge på ett ställe kanske man skulle prova på något nytt. Jag har varit på denna arbetsplats ca 6 år under en 10 års period och dessförinnan några år efter grundskolan men det kanske inte räknas som länge.

Ringde i går till ett företag och la ut lite krokar.

Ha en fin kväll alla!

Inga kommentarer: