torsdag 8 juli 2010

Torsdag.
Känns konstigt att gå tillbaka till en arbetsgivare som inte vill ha en där.
Samlingen i garaget består av mej, två anställda samt handledaren (arbetsgivaren), kommer snabbt in på ämnet praktik. Blir upplyst av handledaren på vilka villkor jag får vara där samt att jag inte ska sitta och rulla tummarna.
Ställer frågan när jag gjort det och påpekade att jag under lång tid har arbetat här och alltid jobbat på. Får inget svar!

Att af skulle ha sagt till mej att han (handledaren) skulle sagt bort praktikplatsen pga olämpligt uppträdande, fnyser han åt och småskrattar. När jag påpekar att jag har facket som vittne skrattar han bara mer och menar att såna ska man inte ha att göra med.

Jag berättar för honom om jag ska jobba helt själv på arbetsplatsen när dom andra tar ledigt så vill jag ha lön.
Lön, nä för fan, du är här på praktik och ska göra arbetsuppgifterna som jag tilldelar dej, du vet villkoren, svarar han.

Plötsligt vill han bara stryka ett streck över det hela och börja på nytt. Okej! säger jag och funderar om jag har något val.
Hela dagen har jag suttit på åkgräsklipparen medan handledaren har kört förbi och kollat så jag jobbar.

Frågan jag har fått flera gånger av han under dagen har varit, går det bra? Det är väl inte så farligt?

Två frågor har ekat i min skalle idag:
Ska jag sila myggen och svälja kamelerna som af säger i frågan eller ska jag gå rakryggad därifrån och ta en avstängning.
En sak kan jag garantera, jag ljuger inte i denna blogg!

Inga kommentarer: