fredag 13 augusti 2010

Fredag

Första veckan på praktikplatsen efter sjukdom och vab avklarad. Lämnade in min närvarorapport till anordnaren i början av veckan och kollade av i dag men den är fortfarande inte underskriven. Det innebär att jag inte kommer få mina pengar före den sista augusti.
Jag har inte någon buffert. Hur ska man göra?

Talade med af kundtjänst i dag och dom gjorde sitt yttersta för att hitta en lösning, kan bara säga positivt om dom, trots hög arbetsbelastning har dom alltid tid och ork att lyssna och ge råd.
Har talat med dom många gånger.
Gick in till lokala af och frågade vad jag ska göra, till svar fick jag ett "jag vet inte".
Min ordinarie handläggare har semester som tur är.

Fick mitt utdrag från af och där har flera av mina samtal med handläggaren inte tagits med samt står det att anordnaren sagt att jag hade misskött mej men inte på vilket sätt. Undra vad dom kommer att ljuga då jag kommer att ställa dem till svars.
Ska börja skriva en "klagan" men fortfarande vet jag inte riktigt var jag ska skicka den för att få effekt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om min anordnare inte är tillgänglig så att han kan skriva under närvarorapporten så har min arbetsförmedlare sagt att det är O.K. att lämna in lappen till henne istället. Kan du inte kolla om inte du kan göra samma sak? Det tar lång tid ändå att få ut sina pengar. En enda gång har det tagit två veckor, oftast hinner det gå nästan tre veckor innan man får några pengar och då har man hunnit suga på ramarna i flera dagar redan.

Om arbetslösa sa...

Tyvärr är min handläggare på af och min handledare goda vänner så jag kan inte vända mej dit och jag får inte gå till nån annan handläggare.